Kampüs Kart ve İstanbul kart
PTT Kampüs Kartınızı kullanabilmeniz için şifre alarak aktivasyon yapmanız gerekmektedir.
Şifrenizi 444 1 788 PTT Çağrı Merkezi'ni arayarak ya da size en yakın PTT işyerinden alabilirsiniz.
Şifrenizi PTT İşyerinden veya Pttmatik'lerden değiştiriniz.
Güvenliğiniz için kartınızın şifresini diğer kişilerle paylaşmayınız.
Çağrı merkezi aracılığı ile şifre alabilmeniz için GSM numaranızın PTT sistemlerinde tanımlı olması gerekmektedir.
Şifrenizi belirlerken güvenliğiniz için doğum tarihiniz gibi kolay tahmin edilebilir rakamlar kullanmayınız.
Kartınızın şifresini unutmanız halinde 444 1 788 PTT Çağrı Merkezi'ne ya da en yakın PTT işyerine başvurunuz.
İndirimli seyahat kartı İstanbul’da ikamet eden öğrenciler için ulaşım araçlarından indirimli yararlanmanın yanında; sinema, tiyatro vb. bazı hizmetlerden de indirimli yararlanmak için kullanılan bir karttır.
Yeni kayıt olan öğrencilerimiz 'İndirimli seyahat kartı'nı kayıt oldukları Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokullarından ilgili dönemde teslim alabilmektedir.
Herhangi bir nedenle kartını alamamış öğrenci İETT merkez bürolarından hizmet alabilirler. Detaylı bilgi İETT web sayfasında yer almaktadır.
İstanbulkart Kullanım Süresi Nasıl Uzatılmasi için İETT Duyurusu için Tıklayınız
Kampüs Kart,
Marmara Üniversitesi öğrencileri ve akademik/idari personeli tarafından
yerleşke içi geçiş sistemlerinde ve üniversite dahilinde sunulan hizmetlerde kullanılan Üniversite kimlik kartıdır.
PTT Kampüs Kart hesabına başka bankalardan para yüklemek için;
1. adım: internet/mobil/atm kanallarıyla "Para Transfer / Hesaba EFT" seçilir
2. adım: Alıcı Banka bilgisi "Vakıf Katılım", Alıcı İl: "Ankara", Alıcı Şube: "1840-PTT Para Posta" seçilir
3. adım: PTT Kampüs Kartın arka yüzünde bulunan "Posta Çeki Hesap Numarası" girilir
4. adım: TL cinsinden istenilen tutar girilir ve transfer tamamlanır.
Para Yükleme işlemleri sırasında meydana gelen sorunlarda 444 1 788 PTT Çağrı Merkezi aranır
veya Ptt şubelerine müracaat edilir.
Yemek bursu almaya hak kazandığı halde yemekhane hizmetlerinden yararlanma konusunda sorun yaşayan öğrencilerin Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına müracaat etmesi gerekir.
Öğrenci Kimlik Kartı
Önlisans, lisans, tezli/tezsiz yüksek lisans, doktora/sanatta yeterlik öğrencilerine verilir.
Akademik Personel Kimlik Kartı
Öğretim üyeleri, araştırma görevlileri, öğretim görevlileri, okutmanlar, uzmanlar, çeviriciler, eğitim-öğretim planlamacıları ile YÖK kapsamında gelen akademisyenlere verilir.
İdari Personel Kimlik Kartı
Üniversitede görev yapan kadrolu ve sözleşmeli idari personel ile Maliye Bakanlığı vizeli geçici ve sürekli işçilere verilir.
Geçici Kart
Marmara Üniversitesine dışarıdan gelen değişim programları (Erasmus, Farabi, Mevlana) öğrencileri/öğretim elemanları, özel durumlu öğrenciler, proje çalışanları, araştırmacılar ile ÖYP kapsamında dil kursuna gelenlere ziyaretçi kartı niteliğinde bir geçici kart verilir. Bu kartın yemekhane ve kütüphane gibi üniversite hizmetlerindeki kullanımı ve ücretlendirmeler farklılık gösterebilir.
Aynı statüde birden fazla kart kullanılamaz.
Diğer yaşadığınız sorunlar için destek ekibine uluşabilir sorunların çözülmesi için https://destek.marmara.edu.tr/ adresinden talep oluşturabilirsiniz.
Destek hattı Hafta içi 08:30 - 17:00 Arasında hizmet vermektedir.
Mesai dışındaki talepleriniz mesai başladığında sıraya alınacaktır.
Dikey Geçiş,
Yatay Geçiş,
MÜYÖS,
Türkiye Burslusu,
Uluslararası İlahiyat ve diğer Uluslararası programlar ile yerleşen öğrencilerin
kart talepleri için ders kayıtlanması sona erdikten sonra
bys.marmara.edu.tr adresinden profil fotoğrafı (vesikalık), iletişim bilgileri (telefon, adres, eposta) tamamlanmalı ve Birim Öğrenci işlerine onaylatılmalıdır.
İşlemler tamamlandıktan sonra bilgileri güncel ve eksiksiz olan tüm öğrencilerin kart talepleri otomatik olarak gerçekleştirilir.
Öğrenciler kartlarını ilgili PTT şubesinden kimlik fotokopilerini ve kimliğin aslını ibraz ederek teslim alırlar.
Üniversitede göreve başlayan akademik ve idari personel için başvuru yapılmaksızın 10 gün içinde kart basımı yapılır.
Kişiler basımı tamamlanan kampüs kartlarını ilgili PTT şubesinden kimlik fotokopilerini ve kimliğin aslını ibraz ederek teslim alırlar.
Misafir akademik personelin geçici kart temin edebilmeleri için görevlendirme yazıları ile birlikte Personel Daire Başkanlığı Kampüs Kart Birimine müracaat etmeleri gerekir.
*** Kampüs kart basılabilmesi için bys sisteminde uygun formatta fotoğraf bulunması
ayrıca T.C. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü online sorgulama kayıtlarında T.C. kimlik no/yabancı kimlik no/vergi kimlik no bilgisinin (KPS) ve güncel nüfusa dayalı adres kaydının (ADNKS) sistemde bulunması gerekir.
Bilgilerinde eksiklik / hata bulunan kişilerin kampüs kartlarının basımı gerçekleştirilemez.
Gerekli güncellemenin yapılabilmesi için kart basımında sorun yaşayan kişilerin İlçe Nüfus müdürlüklerine başvurmaları gerekmektedir.
Güncelleme sonrası başvuru sahibinin 4441788 PTT Çağrı Merkezi veya PTT Merkez şubeleri ile bağlantıya geçmesi gereklidir.
Yabancı uyruklu öğrencilerin/personelin kart talebi
İkamet tezkerelerini henüz al(a)mamış yabancı uyrukluların kart talebi yapabilmeleri için Vergi Dairesi şubelerinden vergi kimlik numarası edinmeleri ve bu vergi kimlik numarası ile Akademik/İdari personel kartı için Personel Daire Başkanlığına; Öğrenci kartı için Birim Öğrenci İşlerine Vergi numarası ve Yöksis numarasını sisteme işletmesi gereklidir.
İkamet tezkeresi alındıktan sonra güncel kimlik numarasının ilgili PTT şubelerinden güncellenmesi gereklidir.
İkamet tezkeresi bulunan yabancı uyrukluların https://tckimlik.nvi.gov.tr/ adresinden 99.. ile başlayan yabancı kimlik numaralarını öğrenerek yabancı kimlik numaraları kart basımı gerçekleştirilmektedir.
Yabancı uyruklu öğrenciler kartlarını ilgili PTT şubesinden pasaportlarını ibraz ederek teslim alırlar.